Kolmården är nominerat till E-Prize

Kolmården är nominerat till E-Prize

Kolmården är nominerat till E-Prize, ett pris som E.ON och Veckans Affärer ger ut till företag i Sverige som aktivt arbetar med energieffek­tiv­i­sering. Förutom att Kolmården sedan 2012 har sänkt sin energiförbrukning med hela 20 %, ser Kolmården många intressanta kopplingar mellan djur och energi samt att förmedla kunskap om detta.

E-Prize är ett samarbete mellan E.ON och Veckans Affärer. Det är näringslivets mest prestigefulla energipris och belönar små och stora företag i Sverige, som på ett innovativt och effektivt sätt arbetar för att spara energi och samtidigt skapar bättre affärer.

Kolmårdens mission är att inspirera barn och vuxna till ett livslångt engagemang för djur och natur, och energi är en del i detta. Vi ser att det finns många intressanta kopplingar mellan djur och energi. Det finns dessutom en stor okun­skap om hur energ­isystem fungerar och det vill vi ändra på i vårt fortsatta arbete. Samtidigt är vi medvetna om att vi bara påbörjat vårt eget miljö- och energiarbete och att vi har mycket kvar att jobba vidare med. Det ska vi självklart göra, säger Mats Olsson VD på Kolmården.

Priset delas ut i tre kategorier; Storföretag, Små och mellanstora företag samt Offentlig sektor. Kolmården är nomi­nerat i kategorin små och mellanstora företag tillsammans med Emballator Lagan Plast och Leksands Knäcke­bröd. Vinnarna i de tre olika kategorierna kommer att presenteras på Hållbarhetsdagen som hålls på Grand Hotell i Stock­holm den 8 oktober 2014.

Mats Olsson, VD på Kolmården, 010-708 75 20, mats.olsson@kolmarden.com.

Besök, http://bilder.parksandresorts.com/kolmarden