Kolmården inleder samarbete med Markus Aujalay

Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet har inlett ett samarbete med Markus Aujalay, känd som en av Sveriges mest välrenommerade kockar. Till sommaren kommer Markus att bland annat att stå värd för Vildmarkshotellets populära barnbuffé.

”Vår ambition är att alla upplevelser på Kolmården ska hålla världsklass. Så även matupplevelsen för barn och vuxna. Därför kändes det naturligt att inleda ett samarbete med Markus som också är en flitig besökare i djurparken tillsammans med sina barn.” säger Magnus Nilsson vd för Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet.

”Det känns inspirerande och roligt att inleda samarbetet med Kolmården som har höga ambitioner och en utmaning för mig tillsammans med Vildmarkshotellets kökspersonal att förbättra en väl fungerande verksamhet” säger Markus Aujalay.

Markus Aujalay har ofta synts på TV4 där han är en uppskattad ”middagstipsare” såväl ensam
som tillsammans med barnen, både i hemmet och på resande fot. Han har lagat Nobelmiddagen och har lyckats ta hem de flesta titlar som finns att vinna inom matlagning i Sverige – ”Årets gröna kock”, ”Årets viltkock”, ”Årets kock” och 2007 var han Sveriges representant i matlagnings-VM – Bocuse d Ór där han slutade på en femteplats.

Bilder (fria för publicering) finns att hämta via http://kolmarden.qbank.se/v2.6/mb.php?h=c9679b4cddf4a542e2316f815f60f2bd&r=y
Pinkod: 100319

För mer information: