Kolmården kan vinna internationellt reklampris

Kolmården kan vinna internationellt reklampris

Kolmården har uppmärksammats internationellt för sin tv-reklam. Djurparken är en av de nominerade i den prestigefyllda tävlingen IAAPA Brass Ring Awards, Marketing Excellence. Vinnaren tillkännages under en prisutdelning i Orlando, Florida den 19 november.

Kolmårdens  reklamfilm 2014 har nominerats till en Brass Ring Award, en av nöjesparksbranschens mest prestigefyllda tävlingar. IAAPA Brass Ring Awards arrangeras av branschorganisationen IAAPA (International Association av Amusement Parks and Attractions) som representerar medlemmar i 97 länder.

Kolmården tävlar i sin kategori mot andra djurparker, medtävlanden utgörs av Minnesota Zoo i Apple Valley, USA samt Utah’s Hogle Zoo, Salt Lake City, USA. Kolmården, som verkar för en vildare värld genom bevarandearbete och utbildning, lockar till besök genom att skildra flera upplevelser i djurparken. Tre starka besöksanledningar lyfts fram i reklamfilmen ”En Vildare Värld”: delfinföreställningen Life, Tiger World och Safari.

– Jag är oerhört stolt över att vi uppmärksammas i ett internationellt sammanhang. Jag tycker att filmproduktionen lyckades förmedla en härlig känsla av vårt utbud och vårt kundlöfte om att Kolmården är en upplevelse i världsklass, säger Mattias Zingmark, Kolmårdens marknadschef.

Prisutdelningen går av stapeln den 19 november på den årliga IAAPA-mässan i Orlando, Florida. Reklambyrån Söder har tillsammans med Kolmårdens marknadsavdelning arbetat ut idé och koncept till filmerna. Effektfabriken stod för produktionen.

Även Kolmårdens systerpark, Skara Sommarland, har nominerats för sin tv-reklam. Skara Sommarland tävlar i sin kategori mot Luna Park i Sydney, Australien samt Pacific National Exhibition i Vancouver, Kanada.

För mer information kontakta Mattias Zingmark, marknadschef Kolmården.
Mattias Zingmark, tfn: 010-708 75 39, email: mattias.zingmark@kolmarden.com