Kolmården passerade idag 700 000 gäster

Kolmården passerade idag 700 000 gäster

Under förmiddagen fredagen den 30 november nådde Kolmården en historisk milstolpe. Klockan 10.32 välkomnades parkens 700 000:e besökare.

Kolmårdens jubileumssäsong 2015 har resulterat i ett historiskt besöksrekord. Drygt 700 000 gäster har hittills räknats in på Kolmården under året. Josefin Hedstöm blev parkens 700 000:e gäst. Josefin, tillsammans med barnen Olivia och Elliot, blev ordentligt firade vid entrén till Kolmården av Halloweenmusikanterna Stormfrun. Kolmården håller öppet under höstlovet för Halloweenfirande.

Under hela året har vi haft en fantastisk gästtillströmning mycket tack var succén med nya Bamses Värld. Vi har ökat gästvolmen med drygt 40 procent från fjolåret, vilket vi naturligtvis är mycket glada för. Det ger oss möjlighet att utveckla Kolmården ytterligare, säger Mattias Zingmark, marknadschef på Kolmården.

Kolmården befinner sig just nu i en tillväxtfas med stor framtidstro. Ambitionen är att destinationen inom några år kommer att ha en gästvolym om 1 miljon besökare.

För mer information, kontakta:
Mattias Zingmark, marknadschef på Kolmården, mattias.zingmark@kolmarden.com, 010-708 75 39. Pressbilder kan laddas ner här.