Kolmårdens årskort till halva priset under 10 dagar

Kolmårdens årskort till halva priset under 10 dagar

Imorgon startar ”Årskortsdagarna” på Kolmården - 10 dagar då man kan införskaffa Kolmårdens årskort ”Wild Card” för 2022 till halva priset. Fredagen den 24 september kl. 00.01 öppnar vi försäljningen i vår webbshop. Sedan har man 10 dagar på sig att handla sina årskort till den mest fördelaktiga rabatten på hela året, innan kampanjen stänger igen söndagen den 3 oktober kl. 23.59.

Den här hösten håller Kolmården öppet varje helg, för både hotellgäster och parkbesökare, ända fram till Halloween-premiären den 16 oktober. Men redan imorgon är det dags att ladda upp inför nästa års säsong. Då startar nämligen ”Årskortsdagarna” – 10 dagar i följd när vi säljer årskortet Wild Card för 2022 till halva priset. Under dessa 10 dagar kostar ett Wild Card för barn endast 575 kr (ordinarie pris 1 150 kr) och för vuxna endast 825 kr (ordinarie pris 1 650 kr), den mest fördelaktiga rabatten på hela året. Förra året såldes hela 28 200 kort trots osäkerheten med pandemin och restriktionerna. I år hoppas vi på att slå den siffran, inte minst eftersom det kommer en helt ny attraktion i Bamses Värld 2022 – Skalmans Flygskola. De rabatterade årskorten finns tillgängliga i Kolmårdens webbshop från kl. 00.01 fredagen den 24 september till och med den 3 oktober kl. 23.59. Korten går även att köpa på plats vid parken den 25-26 september och den 2-3 oktober.

Med årskortet Wild Card får man:
Entré till Kolmårdens Djurpark under alla ordinarie öppetdagar 2022 (särskilda event ingår ej).
Entré till dundersuccén Bamses Värld som får en ny attraktion 2022 – Skalmans Flygskola.
Entré till Halloween 2022 och Sagojul 2022.
Obegränsat antal åk i alla våra öppna åkattraktioner.
Alla våra spännande djurvisningar och föreställningar.
Fri parkering för ett fordon hela 2022 (vid köp av årskort för vuxna).
Exklusiva erbjudanden i djurparken och på Vildmarkshotellet.
(Utbud och aktiviteter kan komma att variera med hänsyn till rådande lagstiftning, rekommendationer och smittskyddsläge).

För mer information kontakta Annika Troselius, informationschef på Parks and Resorts, på telefon 0708-580050 eller annika.troselius@parksandresorts.com. För pressbilder besök vår Bildbank https://mediabank.parksandresorts.com/

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.