Nordisk plattform på Kolmården

Nordisk plattform på Kolmården

Det internationella projektet ”Nordisk plattform” går för andra gången av stapeln på Kolmården. Den 23–27 september besöker ca hundra elever från Sverige, Danmark, Norge och Färöarna Kolmårdens Djurpark.

Under de dagar ungdomarna besöker Kolmården kommer de bland annat att gå runt i parken med zoolärare och uppleva djuren, få intressanta föreläsningar och hjälpa till vid morgonstall! Kvällarna ägnas åt aktiviteter som t ex grillning vid Ulvagårdens grillplats och ett avslutande disco hålls på Restaurang Safari.

I år står Norrköpings Kommun som samordnare för projektet och värdskola är Hagaskolan i Norrköping.

Det är mycket roligt att få anordna det internationella projektet Nordisk plattform på Kolmården. Det ger så mycket glädje och utbyte för alla, både för oss som jobbar på Kolmården och inte minst för ungdomarna. Extra kul är det förstås att det nu är andra gången som Nordiska plattform utförs på Kolmården, säger Lovisa Häggström tf utbildningschef på Kolmårdens Djur­park.

Lovisa Häggström, tf utbildningschef på Kolmårdens Djurpark, 010-708 75 50, lovisa.haggstrom@kolmarden.com

För bilder, besök http://kolmarden.qbank.se/v2.6/mb.php?h=7a47872a4e1d366ebad424a9a9b8e099
Ange pinkod: NordiskPlattform2013