Påminnelse: Inbjudan till pressvisning av nya delfinshowen life

Showen ger oss alla en ordentlig tankeställare där vi blir påminda om att vi måste hjälpas åt att ta hand om vår planet. ”Life” skapar alltså både eftertanke och kunskap samtidigt som det blir mycket glädje. Musiken i showen är inspelad av Norrköpings Symfoniorkester.

Längs med den stora bassängen i Delfinarium har det byggts en stor filmduk med en bredd på 33 meter. Helt nytt ljus och möjligheten till att visa projiceringar på filmduken gör att det har kunnat skapas nya mil­jöer och en variation Kol­mården aldrig haft tidigare. Djurparkens investering i projektet är 15 miljoner kr.

”Life” är Kolmårdens största publika föreställning någonsin. Projektet har pågått i 1,5 år och till sommaren förväntas ca 500 000-600 000 människor att se showen.

Pressvisning
Datum:  26 april
Tid:  10.00-12.30, showen visas 11.00
Plats:  Delfinarium

Parkering på Vildmarkshotellets parkeringsplats.
Ingång via hotellets djurparksentré och promenad upp till Delfinarium.

10.00  Kaffe och smörgås serveras i Delfinarium

10.30  Mats Olsson, VD Kolmårdens Djurpark, hälsar välkommen
           Kenny Matsson, showens producent, berättar om föreställningen

11.00  Showen Life visas

11.30  Möjligheter till intervjuer med huvudpersoner i projektgruppen
           Mats Olsson  VD, Kolmårdens Djurpark
           Pernilla Mosesson  Gästmöte- och Föreställningsansvarig, Kolmårdens
           Djurpark
           Mats Amundin  Forskningschef, Kolmårdens Djurpark
           Kenny Mattsson  Programchef på Parks and Resorts och producent av
           Life
           Vello Herrman  Projektledare Tekniketableringen Delfinarium
           Karin Veres  VD, Norrköpings symfoniorkester

12.00  Lunch serveras

Av praktiska skäl är vi tacksamma för anmälan om deltagande senast 23/4: silvy.bohlin@kolmarden.com.

Välkomna!

Kort film om produktionen av Life
http://kolmarden.qbank.se/v2.6/mb.php?h=c838d8303b3f01c56d65a73d654cf0b9, pinkod: Life2013
eller http://youtu.be/_pjUWDT7le8

Silvy Bohlin, pressansvarig på Kolmårdens
Djurpark, 010-708 75 11, silvy.bohlin@kolmarden.com.

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark.  Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks & Resorts Scandinavia, som är en av Nordens ledande aktörer inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.