Pressinbjudan – En smygtitt på Kolmårdens kusliga Halloween

Pressinbjudan – En smygtitt på Kolmårdens kusliga Halloween

Kolmårdens halloweenfirande närmar sig. Från den 28 oktober till 1 november fylls parken av kusliga och busiga väsen. Den 26 oktober är du ruggigt välkommen till vår pressträff med våra fantastiska skådespelare.

För fjärde året i rad arrangeras Kolmårdens halloweensuccé – i år med ännu fler aktiviteter än tidigare. På pressträffen kan du bland annat möta den 29-åriga musikalartisten Kajsa Berg från Norrköping som tidigare arbetat på Östgötateatern samt flera andra scener i Norrköping. I år är hon aktuell i musikalen Crazy for you på Göteborgsoperan och är en av projektledarna för Kolmårdens halloweenfirande.

- För mig är det spännande att bredda mitt register och inte bara stå på scen. Med halloweenfirandet får jag arbeta som projektledare och skapa något från grunden, samt producera vilket är fantastiskt kul, säger Kajsa Berg.

Tillsammans med Kim Andersson och sin bror Henrik Berg är hon med och regisserar och koreograferar skådespelarna. Och när vi pratar med henne är hon redan laddad inför halloween på Kolmården.

- Förutom en djurparksupplevelse får besökarna uppleva spökerier i världsklass! Och förhoppningsvis är även väderspökena med oss. Det blir spänning och aktiviteter som bidrar till både glädje och danslust. Helt enkelt en rysmysig familjefest.

Välkommen till en ruskig pressträff!

Några dagar innan Kolmården slår upp portarna bjuder vi in till en pressträff. Ni får träffa några av skådespelarna och dessutom uppleva en av showerna -”Häxornas minimusikal”. Fika kommer även att serveras.

Datum & Tid: 26 oktober, kl. 14:00

Vi samlas då vid djurparkens huvudentré. Av praktiska skäl är vi tacksamma för anmälan om deltagande: silvy.bohlin@kolmarden.com eller 010-708 75 11.

Välkomna!

För mer information:
Kajsa Berg, ansvarig för spöken och spökskådespel under Halloween, 0739-65 12 12.
Erika Josefsson, projektledare för Halloween på Kolmården, 010-708 77 15, erika.josefsson@kolmarden.com.
Mattias Zingmark, marknadschef Kolmården 010-072-245 64 99

Bilder: