Pressinbjudan - Träff med häxor, spöken och vampyrer på Kolmården

Pressinbjudan - Träff med häxor, spöken och vampyrer på Kolmården

Läskiga gastar, häxor, spöken och vampyrer kryper nu fram ur sina hålor. 30 oktober – 2 november är det återigen dags för några rysliga och roliga dagar på Kolmården. Du är välkommen till en förhandsträff med spökskådespelarna den 26 eller 28 oktober.

Halloween på Kolmården är verkligen något för familjer som gillar kittlande spänning och ljudet av gnisslande dörrar, kusliga tjut och rasslande kedjor. Då bjuder häxor, pirater och ett orakel på spöklika historier i tre olika föreställningar. Och under en ruggig varelsesafari kan de lära dig mer om vampyrer, varulvar och zombies. Besökarna får gärna komma utklädda och delta i Halloweenparaden som avslutas med en färgsprakande spökbal i Marine World.

För att få till den rysmysiga känslan har Kolmården engagerat 45 skådespelare som ska agera som spöken, häxor och vampyrer. De deltar i både skådespel och interagerar med besökarna i parken. 15 av dessa skådespelare är handplockade och ett 30-tal är lajvare från Katrineholm.

- Man brukar säga att det är svårt att jobba med barn och djur. Undrar då hur det blir att jobba med barn och spöken? Vad som helst kan hända, säger Kajsa Berg som ansvarar för spökskådespelarna på Kolmården.

Välkommen till en förhandsträff med spökskådespelarna
Några dagar innan Kolmården slår upp portarna för Halloweenfirande är du välkommen att träffa skådespelarna (två alternativa dagar att välja på). Då kan du bland annat få svar på hur förberedelserna gått till samt kan fotografera dem när de är sminkade och utklädda.

Datum & Tid: 26 oktober, kl 14.30
                      28 oktober, kl 10.30

Vid båda ovanstående datum, samlas vi vid djurparkens huvudentré. Av praktiska skäl är vi tacksamma för anmälan om deltagande: silvy.bohlin@kolmarden.com eller 010-708 75 11.

Välkomna!

Kajsa Berg, ansvarig för spöken och spökskådespel under Halloween, 0739-65 12 12.
Erika Josefsson, projektledare för Halloween på Kolmården, 010-708 77 15, erika.josefsson@kolmarden.com.

Besök, http://bilder.parksandresorts.com/kolmarden/pincollection.jspx?collectionName=%7B54bf82d8-4376-a944-bc8f-7112e695a920%7D