Sean Banan uppträder återigen på Kolmården

Sean Banan uppträder återigen på Kolmården

Den 30 augusti kommer den barnkära artisten Sean Banan till Kolmården med sin show för hela familjen. Förra året gjorde han ett populärt uppträdande på scenen i Marine World och i år blir det alltså ytterligare en konsert på Kolmården.

Inför årets konsert på Kolmårdenden den 30 augusti har Sean Banan svarat på några korta frågor om både Kolmården, djur och årets show:

Förra året var första gången du besökte Kolmården. Vilken var din roligaste upplevelse då?
­Det var nog att få rida kamelerna. Fick flashbacks till mitt land som består utav skägg och sand.

Vilket av Kolmårdens djur/upplevelser gjorde mest intryck på dig och varför?
Att få pussa på dom vackra delfinerna. Påminde mig om en del fina mammor som é söta men har en tonfisk­andedräkt.

Vilket djur är bäst på att skaka rumpa tror du?
Många skulle nog säga elefanten med sin saftiga rompa, men det handlar inte om hur mycket du har. Det handlar mer om vad du kan göra med det lilla man har! Så jag tror nog att om Kolmården hade haft en skallerorm, så hade den varit duktigast på att skaka sin rumpa!

Under din konsert på Kolmården förra året bjöd du på en fullspäckad och underhållande show med massa färger, dans och musik… Kan man förvänta sig detsamma i år?
Det här året blir det en föreställning mer avsedd för hela familjen! Med mitt nya album "En Svensk Klassiker", så spelar vi låtar som både mamma och pappa känner igen från sin tid. I showen får man lära sig om Bananens historia i livet, allt från att han var ett litet frö till att bli en stor och fin banan som bjuder på sig själv, speciellt mammorna.

Vad vill du att alla vuxna och barn ska få med sig efter att ha sett din show?
I år har jag en del viktiga budskap till de små sköna gröna bananerna, men jag har även ett och annat viktigt budskap att säga till dom äldre bruna bananerna. Alla måste bli bananifierade och föra vidare bananens budskap!

Vad har du för hälsning till dina fans som vill komma och se dig på Kolmården den 30 augusti?
Som jag alltid brukar säga; alla barn borde hålla hårt i scenkanten och sockervadden, alla mammor borde hålla hårt i barnen och alla pappor borde hålla fast mammorna, för när den här bananen dyker upp ska vi liva upp stämningen och få hela Kolmården att Go Bananas!

– Sean Banan är en fantastisk entertainer som vet vad barnen vill ha. Han är rolig, underfundig, har härliga låtar och bjuder alltid på en kul show. Att han dessutom för ut ett budskap mot mobbning och att alla ska vara schyssta mot varandra är ju också ett stort plus. Vi ser fram emot en lika energisk scenshow som han bjöd på förra året, säger Mattias Zingmark, marknads­chef på Kolmården.

Sean Banan, eller Sina Samadi som han egentligen heter, har på bara några år blivit ett fenomen. Komikern, skåde­spelaren, sångaren och dansaren från Göteborg slog igenom stort med singeln ”Skaka rumpa” 2010 och nådde till andra chansen i Melodifestivalen 2012 med ”Sean den förste Banan” som också blev titeln på hans debutalbum. I Melodifestivalen 2013 deltog han med låten ”Copacabanana” som sålt platina.

Konserten kostar inget extra utan ingår i den ordinarie parkentrén. Djurparkens öppettider 30 augusti: 10.00–17.00.

Mattias Zingmark, marknadschef Kolmården, 010-708 75 39, mattias.zingmark@kolmarden.com

För bilder, besök http://bilder.parksandresorts.com/kolmarden/pincollection.jspx?collectionName=%7B735a0ae1-bd33-4db5-8075-4fd022909f9c%7D