Anders Jansson slutar som VD på Kombispel (tidigare A-lotterierna)

Efter 17 framgångsrika år som VD på Kombispel har Anders Jansson beslutat sig för att lämna sin roll inom bolaget. Anders Jansson började som Vice VD och utvecklingschef årsskiftet 1995 och redan vid bolagsstämman samma år övertog Anders VD-rollen.

- Det har varit en spännande, rolig och händelserik tid som VD på Kombispel. Men jag känner att det är rätt tidpunkt att lämna min position på företaget. Vi har genomfört intentionerna i den strategi som antogs av styrelsen för fyra år sedan och det går väldigt bra för alla våra lotterier, säger Anders Jansson.

- Kombispel har haft en fantastisk utveckling under Anders Janssons år på bolaget och vi är glada att han har valt att stanna kvar till dess att en ny VD finns på plats. Anders har under en tid varit tydlig med att han avser att sluta, så det har inte direkt kommit som någon överraskning, säger ordförande Håkan Bystedt.

Styrelsen har tillsatt en anställningsgrupp och påbörjat arbetet med att hitta en efterträdare. Ambitionen är att en ny VD ska vara på plats i början av nästa år.

Anders Jansson, VD Kombispel

E-post: anders.jansson@kombispel.se

Håkan Bystedt, ordförande Kombispel

E-post: hakan.bystedt@kombispel.se

• Spel, lotteri

• spel
  • a-lotterierna
  • kombispel
  • vd

Om Kombispel

Kombispel har bedrivit lotteriverksamhet ända sedan 1956. Idag arbetar bolaget inom flera olika verksamhetsområden i spelbranschen. 2011 ökade Kombispel omsättningen på spel för tionde året i rad. Under första halvåret 2012 omsatte bolaget drygt 273 miljoner, en ökning på nästan 12 % jämfört med 2011. Kombispels ägare, Socialdemokratiska Arbetarepartiet (SAP) och Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund (SSU), har under åren fått betydande tillskott från bolaget och intäkterna från spel är en av de viktigaste inkomstkällorna. Under hösten 2012 kommer Kombispel att lansera interaktiva spel på Internet.