Kommersiella Fastigheter förmedlar en industrifastighet i Boden

Industrifastighet i expansiva Boden

Lätt industrifastighet belägen i expansiva Boden. Befintlig LOA uppgår till 4 182 kvm, markarealen uppgår till 23 600 kvm, vilket möjliggör betydande utökning av lokalarean.

Boden är en växande kommun med hög tillväxtpotential inom främst elintensiva näringar, återvinnings- och miljöteknik (cleantech). Efterfrågan på lokaler för lättare industri är stor.

Fastigheten har en total lokalarea om 4 182 kvm. Markarealen uppgår till 23 600 kvm, vilket möjliggör utökning av lokalarean. Totala hyresintäkter uppgår till 2 770 tkr/år. Fastigheten bebyggdes 1975 och större underhållsarbeten avseende fönster, tak och ventilation har utförts de senaste åren. Fastigheten inryms idag av stabila hyresgäster, bland annat Postnord, GRK Rail AB och Samhall.

För mer information, kontakta vår transaktionsrådgivare nedan.

bengt-ake@kommersiellafastigheter.se