Kommersiella Fastigheter förmedlar en centralt belägen flerbostadsfastighet i Göteborg för 82 MSEK.

Kommersiella Fastigheter var säljarens rådgivare vid försäljning av en fin hörnfastighet i centrala Göteborg, köparen var Stena Fastigheter.

Fastigheterna innehåller totalt 30 bostadslägenheter och två kommersiella lokaler med en total boarea om 2 133 m2 och lokalarea
om 300 m2.

Förvärvet gäller fastigheterna Stampen 19:5 och 19:16 med adresser Friggagatan 27 och Ranängsgatan 4. Fastigheterna bebyggdes 1927 med en byggnad, som innehåller totalt 30 bostadslägenheter samt två lokaler fördelat på 6 våningsplan inkl. bottenplan.

Det sammanlagda fastighetsvärdet för transaktionen uppgick till 82 MSEK.

Tillträdet av fastigheterna skedde 2 oktober 2023.

”Centrala bostadsfastigheter av detta slag har alltid en stor efterfrågan – affären är ett bra kvitto på att Kommersiella Fastigheter, tack vare bland annat ett starkt spekulantregister, kan hitta köpare och förmedla affärer i en orolig marknad. Det var spännande att ta sig an denna transaktion och också mycket tillfredställande att resultatet blev så bra för alla parter" säger Fredrik Wistrand, transaktionsrådgivare på Kommersiella Fastigheter.

”Jag vill passa på att tacka Kommersiella Fastigheter för en professionell process under hela affären och önska Stena Fastigheter ett stort lycka till" säger säljaren Jiri Pavel.

”Vi vill tacka säljaren för förtroendet och önskar köparen, Stena Fastigheter, all lycka med den fortsatta förvaltningen av fastigheterna”, säger Bengt-Åke Harrysson, ansvarig transaktionsrådgivare & verksamhetsansvarig på Kommersiella Fastigheter.

Transaktionsrådgivare i affären var Fredrik Wistrand och Bengt-Åke Harrysson på Kommersiella Fastigheter