Kommersiella Fastigheter förmedlar fastigheten Torrekulla 1:88

Kommersiella Fastigheter förmedlar en industrifastighet i Mölndal

Kommersiella Fastigheter avslutade 2023 med att förmedla en industrifastighet om 3 270 m2, belägen i Kållered, Mölndals kommun. Förvärvet genomfördes genom en bolagsöverlåtelse. Köpare av fastigheten är fastighetsfonden Revelop V AB, tillträdet sker under januari 2024.

Fastigheten består av tre byggnader med en total yta på cirka 3 270 m2, som inrymmer produktionslokaler, industrilokaler, bilverkstad och kontor, fördelade över ett till tre plan ovan mark.

Daniel Johansson, ägare av säljande bolag Keyfast AB uttrycker sin tacksamhet gentemot Kommersiella Fastigheter. "Vi vill tacka Fredrik Wistrand, Anna Baktirovic och Kommersiella Fastigheter för en professionell och smidig säljprocess genom hela affären samt önska köparen Revelop V AB ett stort lycka till med den fortsatta förvaltningen".

”Fastigheter av denna karaktär är väldigt roligt att få ta sig an i en försäljningsprocess. Vi noterar ett stort och ökat intresse av välbelägna kommersiella fastigheter, trots en utmanande transaktionsmarknad under 2023. Vi på Kommersiella fastigheter vill tacka Keyfast AB för förtroendet samt önska köparen Revelop V AB lycka till”, säger Fredrik Wistrand, ansvarig transaktionsrådgivare på Kommersiella Fastigheter.

Säljaren bistods av Morrislaw, Per Nylander och köparens rådgivare var Lindahl Advokatbyrå, Alexander Schröder.

”Kommersiella Fastigheter avslutar 2023 på bästa sätt med att framgångsrikt sälja Fastigheten Mölndal Torrekulla 1:88. Det känns väldigt roligt att få avsluta året med ytterligare en transaktion. Teamet i transaktionen har visat prov på väldigt bra projektledning, tillsammans med köpare och säljare och parternas juridiska ombud har det landat ner i en väldigt fin affär för samtliga parter”, säger Bengt-Åke Harrysson, verksamhetsansvarig på Kommersiella Fastigheter.