Kommersiella Fastigheter rådgivare vid försäljning av exploateringsmark om 20 000 kvm invid Söderleden i Mölndal

Kommersiella Fastigheter har agerat säljarens rådgivare vid försäljningen av
20 000 kvm mark i Eklanda, Mölndal. Kommersiella Fastigheter har fått i uppdrag att förmedla mark om totalt 60 000 kvm. Efter försäljningen finns möjlighet att förvärva ytterligare 40 000 kvm mark i området.

Säljarens rådgivare var Fredrik Wistrand på Kommersiella Fastigheter. Säljaren vill tacka Kommersiella Fastigheter för en fin affär tillsammans och önskar köparen lycka till med exploateringen.

Eklanda är en stadsdel i västra delen av Mölndal och gränsar till naturreservatet Änggårdsbergen och Högsbo. Bebyggelsen i Eklanda påbörjades under 1990-talet och området består idag av bostäder, kommersiella lokaler samt lättindustri. Området har ett rikt näringsliv inriktat mot fordonssektorn, främst personbilar, med flera etablerade varumärken.

Enligt fördjupad översiktsplan för Fässbergsdalen ska Eklanda växa samman med Fässbergs by genom bebyggelse på åkermark öster om Eklanda.

För mer information kontakta vår transaktionsrådgivare:

Fredrik Wistrand, fredrik.wistrand@kommersiellafastigheter.se