Kommersiella Fastigheter var säljrådgivare vid avyttring av kontorsfastighet i Mölndal

Kommersiella Fastigheter var säljarens rådgivare vid avyttring av en kontorsfastighet i Mölndal. Fastighetens totala area uppgår till 2 164 kvadratmeter. Köparen, Fastighets AB Balder kommer att fortsätta förvalta för framtiden.

Under våren har Kommersiella Fastigheter varit säljarens rådgivare vid avyttring av en fullt uthyrd kontorsfastighet i Mölndal. Fastighetens totala uthyrbara area uppgår till 2 164 kvadratmeter, har en stor tomt och utmärkt skyltläge mot Söderleden.

”Intresset för fastigheten har varit stort och vi gratulerar köparen, Fastighets AB Balder till en mycket fin och välförvaltad fastighet i hjärtat av Åbro”, säger Robert Treutiger på Kommersiella Fastigheter.

Fastighets AB Balder kommer att ta vid där frånträdande ägare slutar och förvalta vidare för framtiden. Balder tillträdde Fastigheten den 1/6.

”Vi på Kommersiella Fastigheter uppfattar att Åbro är ett av de absolut bästa områdena i Storgöteborg, där vi märker av ett stort intresse från investerare. Åbro, beläget längs med Söderleden och E6:an attraherar teknik- och forskarintensiva bolag som finner fina lösningar tillsammans med dynamiken i Mölndals kommun", säger Robert Treutiger på Kommersiella Fastigheter.

Transaktionsrådgivare i affären var Robert Treutiger och Bengt-Åke Harrysson.