Nytt träningskoncept prisas - nu kan fler träna utomhus!

KOMPAN Sverige AB vinner silver i European Product Design Award för sitt innovativa utomhusgym som gör att träning utomhus med fria vikter blir möjligt. Det nya systemet öppnar upp för att fler ska kunna träna utomhus - oavsett ålder eller hur vältränad du är.

European Product Design Award strävar efter att upptäcka nya, innovativa och banbrytande produktdesigner och främja världens bästa design.

De olika vikterna rör sig fritt upp och ned på en vertikal stång som har ett magnetiskt bromssystem som erbjuder kontrollerbart motstånd som motverkar att vikterna ramlar ned till ytan och saktar ned fallet.

Det är med stolthet vi kan säga att vårt utegym Cross Systems har vunnit silver priset i kategorin ”Outdoor and Exersice Equipment”. Kompan Sverige önskar att genom sitt utegym Cross Systems inspirera alla till en mer hälsosam och glad livsstil samt kunna erbjuda öppna, tillgängliga platser där alla kan träna. I grupp eller ensam. Och erbjuda tränare eller träningsinstitut en möjlighet till en plats för sina träningsgrupper.

Det kräver stor flexibilitet i designen för att kunna skapa ett modernt utegym för offentliga platser, och som dessutom ska kunna användas av alla.

Det unika med det här utegymmet är att systemet ersätter lösa träningsredskap som Kettle Bells, Suspension Trainers etc. Cross Systems bibehåller den flexibla funktionaliteten med lösa redskap och följer säkerhetsnormer för oövervakade, permanenta träningsanläggningar. I traditionella utomhusgym som finns på marknaden idag går det endast att träna med hjälp av sin egna kroppsvikt, men med Cross Systems är det nu möjligt att justera motståndet, vilket öppnar upp för att fler kan träna på sin egen nivå.

Det speciella med Cross Systems är att du kan variera träningsnivån genom att påverka motståndet, vilket tillåter alla att träna på sin egen nivå. Träningsintensiteten kan du själv justera på tre olika sätt:

• Genom att själv ändra kroppsposition för att få mer eller mindre motstånd
  • Välja lätta/medel/tunga vikter på redskapen
  • Att helt enkelt ändra hastigheten på dina träningsrörelser

Cross Systems är designad som en modul och är öppen och inbjudande. Sex olika standardramar kan stå helt själva eller placeras som en ihopkopplad struktur. Idealiskt för gruppträning. En kostnadsfri App för iOS och Android finns att ladda ned där du kan få tips och råd hur du gör övningarna. Det finns möjlighet för köparen av gymutrustningen att ha en egendesignad app som en tränare eller organisation kan använda för att organisera egna schemalagda gruppträningspass.

Klicka här för att se vår film Cross System

För mer information om oss  www.kompan.com

Daniel Johansson

Presskontakt Kommunikationsansvarig 0720-902859