Stress och utmattningssyndrom 2015

Stress och utmattningssyndrom

5-6 oktober

Varmt välkommen att anmäla dig till Stress och utmattningssyndrom 2015!
Vi har återigen fått förmånen att under två dagar få samla några av Sveriges främsta experter inom stressforskning. Vi kommer att behandla de mest aktuella och viktigaste delarna inom stress och utmattningssyndrom. I denna nyare version av konferensen har vi igen valt att lägga större fokus på behandling. För att du sa kunna ge den bästa vården och behandlingen till dina patienter så har vi inom respektive ämne valt att fokusera på det senaste som hänt inom forskning och utveckling samt inom gamla och nya behandlingsmetoder.

Var med och utvecklas inom din yrkesroll och lyssna till landets experter och föreläsare inom stress och utmattningssyndrom, säkra din plats redan idag!

Ur programmet:

• Uppdatera dig med senaste forskningen och utvecklingen inom stress och utmattningssyndrom
  • Stress och duktighetsfälla
  • Aktuella och moderna behandlingsplaner för patienter med stress och utmattningssyndrom
  • Utmattningssyndrom och arbetsrelaterad stress - lär dig mer om rehabiliteringsprocessen
  • Öka din förståelse för sambandet mellan sömn och stress - senaste forskningen!

Lyssna till:
Aleksander Perski, stresspsykolog, docent vid Karolinska Institutet, forskare vid Stressinstitutet Stockholms universitet, Chef för Stressmottagningen i Solna
Giorgio Grossi, beteendevetare/ leg. psykoterapeut och docent i medicinsk psykologi, forskningsansvarig vid Stiftelsen Stressmottagningen.
Marie Åsberg, senior professor i psykiatri, Stressrehab, Institutionen för kliniska vetenskaper vid Danderyd sjukhus/ Karolinska Institutet.
Lena Mallon, psykiatriker, med. dr, överläkare vid Säters sjukhus, bedriver forskning vid Sömnforskningsenheten, Inst. för neurovetenskap vid Akademiska sjukhuset.