HBV effektiviserade sin fakturahantering med 90 procent

Blogginlägg   •   Jan 31, 2019 09:52 CET

​Med en hantering av cirka 550 000 fakturor per år blev det i slutändan inte längre hållbart för HBV att varje krävde en till hög grad manuell process. Genom att implementera ett nytt ekonomisystem effektiviserade organisationen 90 procent av sin faktureringsprocess - med resultat att man idag har minimalt manuellt arbete för fakturahanteringen.

Ny studie - så här utvecklar företag sin digitala affärsmodell

Blogginlägg   •   Jul 18, 2018 11:26 CEST

​628 beslutsfattare på IT avdelningar på olika företag blev tillfrågade om vad det innebär för dem att vara ett digitalt företag. Bland det som togs upp var bättre kundupplevelse, ökad effektivisering av processer, automatisering och effektivitet hos medarbetarna. Den viktigaste siffran direkt - 32 procent av de tillfrågade är överens om att digitalisering direkt leder till ökad vinst i företaget!

Sex steg att tänka på när du ska implementera ett nytt IT-system

Blogginlägg   •   Jun 27, 2018 11:31 CEST

Allt fler företag som strävar efter högre produktivitet och effektivitet väljer att digitalisera. Digitalisering går hand i hand med IT-system - det ligger i sakens natur - men många företagsledare är inte vana vid att få dessa på plats. Därför har jag skrivit denna artikel.

Parken Zoo sparade 50 procent i budgeten genom att bli digitala

Blogginlägg   •   Jun 20, 2018 13:02 CEST

När Parken Zoo i Eskilstuna för två år sedan blev privatägt genomfördes ett antal större förändringar. Bland annat satsade företaget stort på att uppgradera sina gamla system med nya och fräscha. I denna artikel berättar företagets marknadschef hur de med hjälp av detta kunde spara in på kostnader och samtidigt bli effektivare.

Video ökar förtroende och engagemang bland medarbetarna

Blogginlägg   •   Jun 13, 2018 13:04 CEST

Motiverade och engagerade medarbetare. Det är nyckeln för många företag som vill ta nästa steg i sin utveckling. Framför allt chefer som vill se tillväxt måste kunna lita på att deras anställda hänger med och bidrar. Och där kan IT-miljön spela en viktig roll, vilket en ny undersökning visar. Mer om den i detta inlägg.

Tre tips för företag som vill digitalisera

Blogginlägg   •   Jun 05, 2018 13:08 CEST

Att införa en digital förändring skapar många nya möjligheter. Men visst uppstår det också olika komplikationer. Men, steget är nödvändigt i dagens föränderliga värld eftersom ni hamnar på efterkälken när konkurrenterna digitaliserar sin verksamhet. Läs våra tips kring hur övergången till att "go digital" blir så smidigt som möjligt.

De 5 bästa berättelserna om digitaliseringens positiva effekter

Blogginlägg   •   Maj 30, 2018 13:18 CEST

Vi på Koneo gillar att prata digitalisering med våra kunder. Det är utan tvekan ett paradigmskifte som händer just nu, och allt fler små och medelstora företag kan räkna hem investeringarna. Vi brukar intervjua företagsledare om detta ämne, och ser man på de mest lästa artiklarna så sticker det ut fem. Vilka det är och varför, kan du läsa här!

Cyklande rörmokare är digitala i en analog bransch

Blogginlägg   •   Maj 23, 2018 13:20 CEST

Cyklande Rörmokaren i Stockholm kände att de inte ville lägga tid på administration, när de kunde vara ute och hjälpa kunder istället. Idag har företaget ett digitalt tidsrapporteringssystem som besparar verksamheten minst en arbetsdag per månad.

Virtual reality som nytt område för små och medelstora företag

Blogginlägg   •   Maj 15, 2018 13:22 CEST

Minns du Pokemon Go? Och hur företag utnyttjade spelet för att skapa affärer? Pokemon Go är ett lysande exempel på augmented reality (AR) och Virtual reality (VR) som utökar vår värld som vi känner den idag. För små och mellanstora företag gäller det att hänga med i utvecklingen och fundera på liknande affärsmöjligheter som när Pokemons fanns överallt.

Tillväxtföretaget effektiviserade genom att fimpa fysiska möten

Blogginlägg   •   Maj 09, 2018 13:25 CEST

Även företag med ett digitalt erbjudande kan bli ännu effektivare genom att frångå analoga arbetssätt och processer. Det är Inyett ett lysande exempel på. Enligt de själva sparar man in en heltidstjänst tack vare digital teknik, samtidigt som de anställda kan ta hand om fler ärenden.

Hela listan: Koneos bästa artiklar om digitalisering i april

Blogginlägg   •   Maj 02, 2018 13:31 CEST

Det gäller att backa upp sina påståenden med fakta. Våra läsare gillar när andra företag berättar om sin nya, digitala vardag. I alla fall kan jag inte tolka topplistan över våra mest lästa artiklar i april på något annat sätt. Men det är också glädjande att vår nya artikelserie om artificiell intelligens, sakernas internet och andra trender har fått bra gensvar. Läs hela listan!