De 5 bästa berättelserna om digitaliseringens positiva effekter

1. Utan papper och pärmar kan Profilservice växa ännu mer

top5-profilservice

En bransch som handlar om tryck och profilprodukter, känns vid första tanken väldigt analog. Men vid närmare eftertanke kanske inte? Profilservice från Linköping är ett lysande exempel på hur CRM, intranät och e-handel kan få fart på affärerna.

Många läsare kände igen sig i situationen med papperspärmar, och läste med intresse hur Profilservice har löst utmaningarna tack vare digitala verktyg.

2. MittLivsStil satsar på stilfull IT-miljö för expansion

mitt-livs-stil-optimized2-632375-edited

Vår kund, Gym-, friskvårds- och hälsocentret MittLivsStil i Luleå, vill växa. Det är ett spännande företag, och det är verkligen roligt att många ville läsa deras story. Jag gillar hur MittLIvsStils IT-ansvarige berättar hur mobilitet och enkelhet skapas med hjälp av molnet. Rätt IT-miljö hjälper de anställda att lägga tid på rätt saker. Det har blivit mindre administration och alla kan fokusera på verksamheten.

3. Kaminföretaget som eldade upp pappersarbetet och digitaliserade

top5-nordic

Artikeln om Nordic Heating har länge varit en läsarfavorit. Inte så konstigt, när man läser citat att VD:n tycker att företaget aldrig hade kunnat omsätta 14 miljoner om det hade varit kvar i det gamla arbetssättet. Artikeln bjuder också på handfasta tips kring hur man som företagare kommer igång med just sin digitaliseringsresa.

4. Skogsentreprenörerna som digitaliserar

acre-small

ACRE från Västergötland har infört digitala rutiner, både på kontoret och arbetarna som är ute i skogen. Och, som du kan läsa i denna artikel, har detta gjort vardagen mycket enklare för alla. Varför många har läst just ACRE, kan bero på de trygga råden som artikeln ger. Som till exempel att börja i det lilla, och inte ta allt i en smäll. Digitalisering innebär självklart mycket arbete i början, men det är värt det i slutändan, som vi fär läsa i inlägget!

5. Destination Gotland missar aldrig (res)målet tack vare modern IT

gotland-small

Destination Gotland har satsat på en flytt till molnet och på att samla funktioner och funktionalitet ett och samma ställe. Många ville läsa om hur det har påverkat ledningen och medarbetarnasom ju helst av allt vill fokusera på det som de är bäst på - att serva passagerarna. Nu har man en driftsäker IT-miljö där både kunder och intern personal kan utnyttja systemen på bästa sätt.

Sammanfattning

Trycksaker, hälsokedja, kaminer och även företag som sysslar med skogsentreprenad och resor. Alla företagm oavsett bransch eller storlek kan räkna hem digitala verktyg och processer i ökad tillväxt. Hur tillväxt och molntjänser hänger ihop, kan du läsa i vårt dokument