Geléhallonets dag!

Geléhallonets dag!

Idag firar vi Geléhallonets dag! En svensk klassiker som har tillverkats sedan 1928. Godisfabriken Aroma är idag den enda av ursprungstillverkarna som fortfarande producerar denna lilla läckerbit.

Många är historierna om geléhallonet men en sak är säker och det är att många människor runt om i världen har smakat och lärt sig att älska vårt lilla hallon av gelé.

Idag tillverkar vi ca 800 ton geléhallon varje år och många roliga saker händer i fabriken varje år. Vi har haft besök av olika TV personligheter som har drömt sig bort till doften av nykokt hallongelé, eller den där gången då vi hade ett riktigt bröllop på plats.

Ja vi får se vad som händer under 2023 men att vi har det roligt på jobbet- det är en sak som är säker.

Mer geléhallon åt folket!!