Aroma Konfektyrfabrik presenterar en ny grafisk identitet.

Aroma Konfektyrfabrik presenterar en ny grafisk identitet.

Vi har gjort godis sedan 1921. Gottfrid Eklund hette mannen som tillsammans med Max Forslund  började göra kola i ett kök i Vasastan. De gjorde allt för hand och sålde till mindre butiker i Stockholm.

Med snart 95 år i branschen är företaget fortfarande svenskägt och vi har kvar vår produktion lokalt, vilket gör oss till ett av få konfektyrföretag som fortfarande producerar i Sverige. Det är vi riktigt stolta över!

Idag har Aroma tre godisfabriker i Sverige. Vårt gelégodis tillverkas i Skarpnäck, i Torshälla ligger vår Chokladfabrik och i Bengtsfors ligger anrika Dals Konfektyrfabrik där vi gör b la skumgodis.

Aromas sortiment består av klassiskt kvalitetsgodis där många sorter har varit några av Sveriges absoluta favoriter i decennier. För vem har inte hört talas om Gröna Grodor, Sega Råttor, Hallon-/Lakritsbåtar och Geléhallon? Gröna Grodor blev en succé när de lanserades 1935 och är fortfarande en av våra absoluta storsäljare, med sin unika och oemotståndliga smak och konsistens. Riktigt gott godis är en njutning och vi på Aroma lägger ner stor omsorg och passion på att skapa den bästa godisupplevelsen. Du kan alltid vara säker på att du får det allra bästa när du handlar av oss..

Åren går men logotypen består!

Vi kommer aldrig att förändra vår unika logotype. Vi är ett av få företag som har Stockholms Stadshus i logotypen och det är vi otroligt stolta över. Historien berättar att den hamnade i logotypen redan innan Stadshuset var färdigställt.

Men mycket annat har förändrats och det med oss. Svenskarnas relation till godis är unik i världen och med det kommer en stor marknad av både lösvikt och förpackat. Vi har under många år hoppat från ett formspråk till ett annat utan att riktigt veta var vi är på väg. Under 2020/21 tog vi därför ett omtag.

Aromas uppdaterade grafiska identitet ska på ett tydligare sätt spegla Aromas långa och stolta historia inom svensk konfektyrtillverkning. Vi vill förmedla en lekfullhet utan att tumma på vare sig kvalitet eller tradition. Den uppdaterade identiteten ska även skapa en stabil grund för Aroma att lansera morgondagens godisfavoriter som kan älskas av generationer de nästkommande 100 åren.

Välkomna med på vår resa!