Milkypraliner och jordnötsrutor från Godisfabriken Aroma.

Pressmeddelande -

Godisfabriken Aroma gör en storsatsning på choklad och samlar all chokladproduktion i Torshälla för att säkra kvalitet och hållbarhet.

”Smaka skillnaden”

Är du också trött på att mycket av den choklad som finns att köpa i svenska butiker innehåller en allt mindre andel kakao samtidigt som den har en ökad andel socker, att många av produkterna fortfarande innehåller palmolja vilket inte är bra för varken klimatet eller för hälsan.

Nu gör godisfabriken Aroma en storsatsning på choklad för att driva både kvalitet och hållbarhet. "Vi är i full färd med att flytta hela vår produktion av choklad och chokladpraliner till vår chokladfabrik i Torshälla". Genom att göra denna förflyttning av hela vårt sortiment av choklad så kan vi leverera en högre och jämnare kvalitet på vår choklad med en kakaohalt på 34,5%, samtidigt som vi garanterar 100% palmoljefria chokladprodukter.

Första steget handlar om att säkra kvalitén i lösviktshyllan så att du som konsument kan köpa lösviktsgodis av god kvalitet. När du från vecka 36 köper praliner och rutor från Aroma garanterar vi:

Hög kakaohalt 34,5% (en av de högsta på marknaden för mjölkchoklad)

Fritt från palmolja

Råvaror av hög kvalitet. Ett exempel är att vi endast använder riktigt smör i vår krokant - smaka skillnaden.

Detta gäller hela vårt sortiment av Aroma choklad.

Praliner: Mjölkplättar, apelsinklyftor, toffehjärtan, toffepraliner, confetti samt milky dream.

Rutor: Äkta krokant, jordnötskrokant, jordnötsrutor, molly grädd och kokosrutor.

Vad som sker i nästa steg håller vi för oss själva än så länge, men vi kan garantera att även det innebär fokus på kvalitet och hållbarhet. Håll utkik!

Fabriken i Bengtsfors är kvar men kan nu lägga allt fokus på den ökade efterfrågan av skumtomatar , skumbananer, påskägg och mycket annat.