Graphic by: Marius Houschyar

Konstepidemin anordnar konststafett till förmån för Gaza

Under våren 2024 har Konstepidemin en insamling för Gaza där alla medel går oavkortat till Läkare Utan Gränsers arbete på plats. I Galleri Konstepidemins foajé har göteborgare möjlighet att köpa konstverk som är skapade av Konstepidemiker, alltså medlemmar i föreningen Konstepidemin. Konstnärerna kan sedan i sin tur bjuda in vänner utanför föreningen att bidra till försäljningen. På så vis fungerar projektet som en form av konststafett som inkluderar hela kultur-Göteborg.

Verken är allt från små skulpturer, litografier, keramikföremål, böcker, posters med mera, och kommer att säljas och bytas ut allt eftersom fler konstnärer bidrar till stafetten. Ett verk kostar max 1500 kronor och alla insamlade medel går direkt till Läkare utan gränser.

Initiativet kommer ifrån Konstepidemins

Galleri Konstepidemins öppettider