Aktivera rummet på Siri Bertling Viks kandidatutställning i Trapphusgalleriet på Konstfack

Välkommen på vernissage torsdag 6 december kl 16–20

BABE feat. the Glade

Du kommer att se något skimrande. I slutet av en korridor. Den byter namn allteftersom. Den kan vara vår babe, vår skog, vår värld, något på sidan av, något vi vill ha, något vi känner och som känner oss.

Jag har skapat ett rum där. Du får gärna komma in. Krypa igenom. Rummet vill aktiveras. Genom besökare. Som bara kommer dit. Utforskar, vilar, umgås, läser, skriver. Rummet är också öppet för att aktiveras genom att du tillför saker, testar rörelser eller håller i workshops. Ja, egentligen kan det vara vad som helst, så länge det känns rätt. Om du vill tillföra något så gör det. Säg till innan, eller gör det spontant./Siri Bertling Vik (Konst åk 3)

För att se kvällsevent och namnutveckling finns löpande information på Facebook: https://www.facebook.com/events/357204528178359/)

Utställningen är öppen 6–15 december, vardagar 1217, helger 1317

Konstfack, Trapphusgalleriet, LM Ericssons väg 14, tunnelbanestation Telefonplan