Autencitet, mödraliv, avsaknad av visuella förlagor och ett sammanbrott – välkommen till fyra masterutställningar i konst på Konstfack

Välkommen på vernissage fredag 6 november kl 17–21

Aleksandra Jarosz Laszlo, Anna Classon, Sofia Kråka och Agustín Ortiz Herrer

Aleksandra Jarosz Laszlo, Galleri Konstfack, Negotiating Autheticity
Everywhere we hear talk of decline, of a world that was better once. At the heart of modern malaise is the notion of authenticity, of self-fulfilment, which seems to render ineffective the whole tradition of common values and social commitment. But how do we understand the modern ideal of authenticity and how do we “measure” it? Departure point for this project are anthropological and historical materials. Paintings, films, poetry, travels and stories are an essential part of of this investigation, which moves freely between documentation and subjectivity.

Sofia Kråka, Vita havet, sen var vi alltså mammor/so then we were mothers
Små målningar och större målningar. Bild och text. I de små bilderna kan vi följa ett vardagsliv som nybliven mamma, de är stilla, sömniga och fragmentariska. De större målningarna är en ihopsamlad röst som beskriver många mammors känslor och tankar under tiden som gravid och som förstagångsmamma. Kråkas verk har tagit form i samtal med kvinnor som nyligen fått barn. Utställningen sen var vi alltså mammor är en del i ett större projekt.
"Först var det jag. Sen var jag två. Sen var det jag igen men med en till väldigt nära mig. Närmare än någon annan någonsin varit. Då var jag mamma."

Anna Classon, Vita havet, Utifrån visuell förlaga
Videoinstallation.

Agustín Ortiz Herrera, Festlokalen, Breakdown
In this video installation Agustin Ortiz Herrera proposes the destructuration of a set of audiovisual products in order to explore the effects that provokes on the audience perception. The artist disrupts the narrative timeline while inviting viewers to create various space itineraries in the hope of reflecting on the process of subjectivity, moreover, always inevitable in the audiovisual work.

Utställningarna pågår t o m 15 november, öppet må–fre 10–18, lö–sön 1216
Konstfack, LM Ericssons väg 14, t-banestation Telefonplan, Stockholm