Konstfacks studenter på Stockholm Furniture Fair

Konstfacks studenter på Stockholm Furniture Fair

Fyra individers idéer har varit utgångspunkt för Konstfack Collective som presenteras av kandidatstudenterna på Inredningsarkitektur & Möbeldesign. De medverkande studenterna har i ett gemensamt projekt undersökt gränslandet mellan rum och möbel för att vidga synen på vad en möbel kan vara. De har utgått från sina individuella idéer, för att sedan byta, ändra, ta bort och kombinera, för att på så sätt skapa en gemensam kollektion. Resultatet är Konstfack Collective.

Medverkande studenter från Inredningsarkitektur & Möbeldesign: Emma Andersson, Matilda Bergström, Fanny Dorthé och Josef Wirsén. Ansvarig lärare: Simon Anund, simon.anund@konstfack.se

Kandidatstudenter på Textil har i samarbete med mattillverkaren Kasthall, formgivit en ny generation mattor. Studenterna visar skisser till vävda och tuftade mattor. Nyfiket och innovativt kombinerar de konstnärlig höjd med kunskap om material och hantverk.

Medverkande studenter från Textil: Emma Bengtsson, Johanna Nilsson, Lisa Nilsson och Anneli Tegelberg. Ansvarig lärare: Ulrika Mårtensson, ulrika.martensson@konstfack.se