Någonting blir till av ingenting i Johanna Sjölins kandidatutställning på Konstfack

Zero of Everything

Jag skriver en sak, som blir till något annat på en skärm. Html och javascript. Översättningar till pixlar och rörelser. En sak blir på ett väldigt logiskt sätt något annat. Men jag tycker det är sjukt ologiskt hur ingenting kan bli en hel värld av jättemycket saker. Och jag tänker att jag någonstans där kommer fram till: varför allt detta? Hur kan ingenting, ingenting som finns, i mitt huvud bli till någonting som fortfarande inte finns, förutom i mitt huvud. Och då, helt plötsligt, när jag börjar lägga ihop en massa saker blir det någonting. Hur kan 0+1 vara lika med 1 och allting däremellan? / Johanna Sjölin

Välkommen på vernissage tisdag 7 mars kl 16–20 i projektrum A10.

Utställningen är öppen 8 till 11 mars kl 17–20.

Konstfack, LM Ericssons väg 14, t-banestation Telefonplan