KonstfackAlumni startar!

Pressmeddelande Konstfack 15 maj 2007 KonstfackAlumni startar! Nu startar KonstfackAlumni - ett nätverk för alla med examen från Konstfack! På KonstfackAlumni:s hemsida kan alumnerna få information och erbjudanden, knyta kontakter, återse sina kamrater och utbyta kunskaper och idéer. Bland Konstfacks alumner finns en stor del av Sveriges yrkesverksamma inom konst, design, form, konsthantverk och bildpedagogik med examina från ett tidsintervall av mer än 50 år. Som exempel på Konstfacksalumner kan nämnas Carl Johan De Geer, Gunna Grähs, Stina Wirsén, Jonas Bohlin, Mats Theselius, Front, Elsa Beskow, Annika von Hausswolff, Johanna Billing, Carl Milles, Ingegerd Råman, Torunn Bülow-Hübe, Susanne Pagold och Jockum Nordström. Konstfack vill med alumniverksamheten skapa och stärka relationerna mellan alumner, nuvarande studenter, Konstfack och omvärlden och öppna för nya kunskaper, samverkansformer och utbyten. Alumn eller alumnus (m) och alumna (f) kommer från latinet ochbetyder lärjunge, skyddsling eller elev men används idag i betydelsen, "före detta student". För mer information, vänligen kontakta My Lindh, projektledare för KonstfackAlumni, telefon 08-450 42 69, mobil 0707 22 29 80, my.lindh@konstfack.se. KONSTFACK T-bana Telefonplan LM Ericssons väg 14 Tel 08-450 41 00 www.konstfack.se Konstfack är Sveriges största konst- och designhögskola medutbildningar på kandidat- och mastersnivå inom konst, konsthantverk, design och bildpedagogik. Gemensamt för Konstfacks utbildningar är att de vilar på konstnärlig grund. Skolan som grundades 1844 har idag ca 900 studenter och 200 anställda.