Grafiskt koncept: Hanna Stenman och Agga Anne Mette Stage

Nedräkningen har börjat! Välkommen till invigningen av Konstfacks vårutställning den 5 juni klockan 14.

Vårutställningen 2020 bjuder den 5 juni kl 14 på ett digitalt vernissage med invigning av Matilda Ernkrans, minister för högre utbildning och forskning, Maria Lantz, Konstfacks rektor samt av curatorerna Emily Fahlén och Asrin Haidari. Efter en presentation av det grafiska konceptet och en rad performances introduceras den digitala plattform som utgör årets vårutställning.

Redan nu går somliga av avgångsstudenternas arbeten att följa genom filmade berättelser i länkarna nedan. Dessa fylls på vartefter på hemsidan så håll utkik efter fler. Vissa utbildningsprogram kommer också att ha fysiska utställningar tillsammans med externa aktörer under sommaren och hösten, mer information om detta på den digitala plattformen som alltså lanseras den 5 juni.

Keramik & Glas – gränsöverskridande i ett brett kulturfält

Textilkandidater analyserar samtiden med konsthantverksbegreppet som filter

Ädellabs kandidater – potential, kontext, materialitet

Master's of CRAFT! – Pushing the limits and norms of what is expected from craft-based processes