Tisdag 15 maj öppnar Konstfacks Vårutställning

Tisdag 15 maj öppnar Konstfacks Vårutställning

Tisdag 15 maj öppnar Konstfacks vårutställning. 144 nya designers, konstnärer och konsthantverkare visar upp sig. Extatiska sportkommentatorers vrål, dadaistiskt glas, vikingar som etnisk minoritet, en obemannad flygfarkost avsedd för räddningsinsatser, ljussatta bortglömda stadsrum, Tjernobylinspirerade smycken, monumentalbroderi som temporär offentlig konst. Det är några ämnen för de examensarbeten som visas i form av undersökningar, experiment och visioner på Konstfacks vårutställning, där både kandidater och magistrar från sju institutioner deltar. Pressvisning 15 maj kl 10. Föranmälan ej nödvändig, men lämna ditt visitkort/kontaktuppgifter vid pressbordet i entrén i utbyte mot presskit. Kl 16 invigs vårutställningen av rektor Ivar Björkman och curator Renée Padt i Vita Havet på Konstfack. Magisterutställningen äger rum vid Telefonplan, på Konstfack och i Höglagret. Kandidaternas utställningar är spridda över Stockholm, med olika utställningsperioder – den första öppnar redan 11/5. Vårutställningens öppettider på Konstfack 15 – 27 maj: vardag kl 12 – 19, helg kl 12 – 16. Visning alla dagar kl 13, vardag även kl 17. Öppettider för kandidatutställningarna skiftar. I Konstfacks Showroom på Regeringsgatan 19 i Gallerian ges information om utställningarna. Showroom är öppet vardag kl 11-14 och kl 15-18, helg kl 12-15. Mer info se www.konstfack.se/varutstallning