Avslutningshelg för Luleåbiennalen 2024

Avslutningshelg för Luleåbiennalen 2024

Avslutningshelg för Luleåbiennalen 2024: 24-26 maj i Kiruna, Luleå och Boden

Vi har glädjen att bjuda in er till avslutningshelgen för Luleåbiennalen 2024, som äger rum från den 24 till den 26 maj i Kiruna, Luleå och Boden. Under denna helg bjuds det på en rad inspirerande och engagerande aktiviteter för att fira konsten och kulturen i Norrbotten.

Programmet inkluderar workshops, konstvandringar, samtal, teceremonier och mycket mer! Var med och ta del av samtal med konstnärer och konstnärliga ledare som diskuterar aktuella teman inom konsten och dess roll i samhället. Dessa samtal erbjuder en djupare förståelse för de verk som presenterats under biennalen.

Under konstnärlig ledning av Aude Christel Mgba och Bruno Alves de Almeida, samlar biennalen konstnärliga och arkitektoniska frågeställningar som svarar mot de drastiska förändringar som sker i Norrbottens byggda och naturliga miljöer. Biennalen betonar även Norrbottens förbindelser till andra platser och samhällen över världen. Genom program i det offentliga rummet, utställningar och evenemang belyser biennalen alternativa praktiker och stärkande alternativ som växer fram ur sammanhang vilka genomgår omställningar på liknande sätt som i Norrbotten.

Missa inte chansen att delta i dessa unika evenemang och möta likasinnade konstentusiaster.

För mer information och detaljer om programmet, besök vår hemsida på www.luleabiennalen.se.

Varmt välkomna!