Korpen National Cup avgörs i Linköping till helgen

Tre dagar av vacker fotboll väntar när premiärupplagan av Korpen National Cup avgörs i Linköping i helgen. Totalt gör 47 sjumannalag upp om titeln i cupen som arrangeras av Korpen Linköping. Segrande lag erhåller en friplats i Korpen National Cup i Stockholm den 3-5 juli.

I år ersätter Korpen Linköping Korpcupen med Korpen National Cup. Korpens rikstäckande fotbollscup för både damer och herrar.

Det är med stor glädje som Korpen Linköping står som arrangörer av den heta fotbollscupen. Tobias Birgersson, lagidrottsansvarig Korpen Linköping, ser mycket fram emot fotbollsfesten.

– Det känns inspirerande att kunna erbjuda lag som spelar i Korpen Linköpings seriespel under 2015 den här typen av fotbollsturnering. Det kommer bli tre dagar med underhållande fotboll och goda skratt, vi känner oss peppade inför att arrangera en riktig fotbollsfest! Det är perfekt marknadsföring för oss då det ger lagen chansen att få uppleva hur roligt det är att spela fotboll i Korpen, säger Birgersson.

Totalt har 47 lag anmält sig till årets upplaga av cupen i Korpen Linköping. Något som föreningen är väldigt nöjda med.

– Att så många lag anmält sig i år igen känns superkul! Det är ett kvitto på att fotbollen i Korpen Linköping går i rätt riktning och att vi som förening tar allt mer mark här, säger Birgersson.

Korpen National Cup är tvåfotsdribblingar, helikoptern, konstgräs, språngskallar och diamantmittfält i en enda skön blandning. Cupen spelas från maj-augusti på sex olika orter runt om i landet. Alltifrån Umeå i norr till Malmö i söder.

Korpens fotbollskampanj 2015
Korpen National Cup är en del av Korpen fotbollskampanj 2015 och är en rikstäckande kampanj som genomförs i samarbete med Folksam och Dove. Kampanjen innehåller också Facebooktävlingen Årets renaste lag och Almedalscupen 2015.

Tobias Birgersson
Lagidrottsansvarig Korpen Linköping
tobias.birgersson@korpen.se
072- 734 21 17