Över hundra fotbollslag deltar i Korpen National Cup i Stockholm

Till helgen blir det fotbollsfest i huvudstaden när Korpen Stockholm arrangerar årets hetaste fotbollscup - Korpen National Cup på Kärrtorps IP. I år kommer över hundra lag göra upp om de ärofyllda mästartitlarna under tre fullspäckade korpfotbollsdagar.

Korpen National Cup är solsken, konstgräs, härlig stämning, feltajmade brytningar, tvåfotsdribblingar, missade målchanser och TV-räddningar i en enda skön blandning. Cupen spelas på sex olika orter runt om i landet. Alltifrån Umeå i norr till Malmö i söder.

Segrande lag från övriga arrangemangsorter kommer vara med och slåss om mästartitlarna då de erhållit en friplats i helgens cupspel i Stockholm. Henrik Teljfors, fotbollsgeneral på Korpen Stockholm, ser Korpen National Cup som en given höjdpunkt under fotbollssäsongen.

– Jag och hela Korpen Stockholm ser alltid väldigt mycket fram emot Korpen National Cup-helgen då dagarna alltid bjuder på härlig korpfotboll blandat med mycket gemenskap och skratt. Det ligger mycket arbete och planering bakom vårt största arrangemang men det är absolut värd det när vi ser hur roligt deltagande lag har både på och utanför planen. I år det extra kul att det kommer lag från såväl Umeå som Gävle, Linköping och Malmö för att spela i vår cup, säger Teljfors.

Precis som föregående år kommer både kompislag och företagslag göra upp om den ärofyllda titeln.

– Det bästa med Korpens fotbollscuper tycker jag är att se mångfalden på planen och de olika konstellationerna av lag. Vi har både kompisgäng och företagslag, både dam, herr och mixlag och dessutom väldigt blandad nivå på spelarna. Alltifrån fördetta allsvenska spelare till nybörjare. Allt detta höjer cupernas värde, menar Teljfors.

Korpens fotbollskampanj 2015
Korpen National Cup är en del av Korpens fotbollskampanj 2015. En rikstäckande kampanj som genomförs i samarbete med Folksam och Dove. Kampanjen innehåller också Facebooktävlingen Årets renaste lag och Almedalscupen 2015.

Henrik Teljfors
Fotbollsansvarig, Korpen Stockholm