Korshags stödjer Stiftelsen Min Stora Dag

Korshags stödjer Stiftelsen Min Stora Dag genom att den 7 oktober skänka dagskassan som genereras i Korshags delikatessbutik i Falkenberg under den dagen.

Min Stora Dag är en insamlingsstiftelse som gör sjuka barns drömmar till verklighet. Korshags vill göra den andra tisdagen i oktober till "Den stora dagen", dagen då alla kan hjälpa till att stödja stiftelsen. Syftet med att göra detta till en årligen återkommande händelse är att öka kännedomen om stiftelsen och uppmana fler att också stötta Min Stora Dag.

- Förra året var första gången vi skänkte dagskassan den andra tisdagen i oktober. Då lyckades vi samla in 45 277 kr till Stiftelsen Min Stora Dag. Det är vår förhoppning att vi i år kan bidra med ännu mer tillsammans och att vi nästa år är många fler som på olika sätt hjälper till att stödja stiftelsen, säger Niklas Korshag, VD på Korshags.

Min Stora Dag är en insamlingsstiftelse som gör sjuka barns drömmar till verklighet. De hjälper barn med svåra sjukdomar till en välbehövlig paus från en vardag fylld av sjukhusrutiner. Deras mål är att alla svårt sjuka barn i Sverige ska få önska sig, uppleva och minnas en Stor dag. Läs mer på www.minstoradag.org.