Krägga Herrgård lanserar sin egen idé om Årets Julklapp 2019 - en mobilfri weekend, Här & Nu.

Krägga Herrgård presenterar årets julklapp med extra allt

I veckan utsåg HUI Research mobillådan till Årets julklapp 2019 – en låda till mobiler för människor som vill koppla ned för en stund. Nu presenterar Krägga Herrgård sin egen version av årets julklapp: Mobilfri weekend. Här & Nu.

Krägga Herrgård är mötesbranschens främsta bakåtsträvare och för mötesplatsen vid Mälarens strand är årets julklapp ingen nyhet. Mobillådor har i flera år varit en del i mötesrummen och 2015 lanserades ett teknikdagis, där gäster kan checka in sina datorer och telefoner. ”Mobilfri weekend” är ännu en ny satsning i ett led av avkopplade upplevelser.

–Vår version av årets julklapp är väl egentligen en kombination av mobillådan och upplevelsen som var 2008 års vinnare. Gästerna checkar in sina mobiler om de vill och kan sedan njuta av att bara vara här och nu i förtrollande vacker miljö. Bland annat i vårt Sjö-SPA med jacuzzi och vedeldad bastu, säger Lars Aggestedt, hotelldirektör på Krägga Herrgård.

Mobillådan utsågs som Årets julklapp 2019 utifrån två kriterier: den representerar tiden vi lever i och den har väckt nytt intresse under året. HUI Research tillägger i sitt pressmeddelande att 2019 har allt fler svenskar fått upp ögonen mobiltelefonernas påverkan i våra liv. Krägga Herrgård har alltid blickat bakåt för att nå framåt. När andra i branschen försöker springer ikapp den digitala utvecklingen har Krägga vandrat åt andra hållet och satsat på analoga tidlösa koncept. Visionen är att få gästerna att glömma tid och rum – och fokusera på det som är viktigt: Att vara här och nu.

–Visst strävar vi bakåt och hämtar inspiration från det gamla goda, men det betyder inte att vi är obenägna till förändring. Tvärtom. Men vi sjunger gärna långsamhetens lov för att ge våra gäster en frizon från den stressande ständigt ringande och plingande världen, säger Lars Aggestedt, hotelldirektör på Krägga Herrgård.

Att blicka bakåt och vara varsam med trender har gjort att Krägga Herrgårds utveckling gått väldigt fort framåt. På fem år har omsättningen ökat med 65% på en annars svagt växande marknad. Och 2018 nominerades Krägga Herrgård, branschens främsta bakåtsträvare, till ”Årets Nytänkare” i Svenska Mötespriset.