Daim limited edition – Dark & White

Efter flera års återkommande önskemål och påtryckningar från våra konsumenter kan vi nu äntligen presentera årets stora Daim-nyhet – Daim med mörk och vit choklad! Sedan Daim lanserades på den svenska marknaden 1953 har den hårda knäcken alltid täckts av ett mjukt lager av Marabous ljuvliga mjölkchoklad. För första gången finns nu chansen att prova två nya och spännande varianter – Daim täckt med lika ljuvlig vit och mörk choklad! Vilken blir din nya favorit? Det gäller att passa på, de finns bara under en begränsad tid! Under senare år har vi kunnat njuta av Daim på lite nya sätt. Först ut i vågen av limited editions var Daim Orange, en succé som sedan följts av Daim Mint och Daim Cola. ”Våra konsumenter söker hela tiden variation och nya smakupplevelser. I takt med att choklad blivit trendigare har också intresset för olika smakvarianter blivit allt större, inte minst inom mörk och vit choklad. Genom att lansera Daim limited edition Dark & White vill vi rikta uppmärksamhet mot och skapa spänning kring en av marknadens mest folkkära klassiker – Daim. Vi har genom åren återkommande fått konsumentönskemål om just Daim med mörk och vit choklad, och det är därför mycket tillfredsställande att kunna presentera denna nyhet. Det är två underbara smakupplevelser som tillsammans med originalet visar vilken fantastisk bredd i smaknyanser som Daim faktiskt har!” säger Eric Nilsson, produktchef på Kraft Foods. Båda varianterna – Daim ltd ed Dark & Daim ltd ed White – lanseras v 20, såväl som singel (28g) som dubbel (56g). Kontaktperson: Eric Nilsson Produktchef Tel: 08-627 1408 Mobil: 0702-208527 e-mail :enilsson@krafteurope.com Kraft Foods är världens näst största livsmedelsföretag. I mer än 100 år har vi varit engagerade i att hjälpa folk världen över att äta och leva bättre. Miljontals gånger per dag sträcker sig konsumenter, i mer än 155 länder, efter sina favoritvarumärken från Kraft som Jacobs, Gevalia och Maxwell House kaffe, Oscar Mayer kött, DiGiorno pizza, Philadelphia cream cheese, Milka, Toblerone och Côte d’Or choklad. Listan över Kraft-favoriter växer ständigt. Kraft Foods i Norden har ca 2 195 anställda och omsätter ca 770 miljoner USD. I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. Starka varumärken är bland andra Freia, Marabou, Daim, Twist, Japp, Gevalia, Maarud, Estrella, Philadelphia, och O’boy. I Sverige finns vi i Upplands Väsby, Gävle och Angered. Läs mer på vår webbplats www.kraftfoodsnordic.com Kraft Foods Sverige, Smedbyv. 8, 194 86 Upplands Väsby Tfn: +46 8 627 10 00. Fax +46 8 98 61 00

• Kontrakt, uppdrag