Elbolaget Kraft&Kultur lanserar Nordens största ekovaruhus på nätet

I tio år har elbolaget Kraft&Kultur levererat förnybar el från vind och vatten till hushåll, företag och kommuner i hela Sverige. Den 20 november 2008 lanserar företaget www.gemenskapgron.se, Sveriges största ekovaruhus på nätet, med över 200 gröna företag anslutna till det gröna nätverket och en webbutik med ett brett sortiment av noggrant utvalda ekologiska produkter.

Nätverket gemenskap:grön är den naturliga mötesplatsen för alla som bryr sig om miljön och som bara kan tänka sig att producera, sälja eller köpa produkter som bidrar till ett mer hållbart samhälle.

- Tillsammans med engagerade sammarbetspartners har vi under dessa tio år som elleverantör av förnybar energi byggt upp ett gemensamt forum för dialog om aktuella miljöfrågor samtidigt som vi har skapat möjligheter för en ökad affärsnytta för alla parter. Att bygga ett grönt nätverk för alla som motiveras av ett starkt intresse för miljön var det naturliga steget framåt, säger Eva Helmenius, bolagschef på Kraft&Kultur.

I gemenskap:grön samlas gröna företag och organisationer som till exempel KRAV, Kung Markatta, Ekologiska lantbrukarna, Årstiderna och Ekocentrum. På gemenskapgron.se får konsumenterna tillgång till en webbutik med ett brett utbud av ekologiska produkter av högsta kvalitet: kläder i ekologisk bomull, skor av återvunnet gummi, hållbar inredning, leksaker, slitstarka hundhalsband och naturliga hudvårdsprodukter.

- Vi hoppas att ekovaruhuset gemenskap:grön kommer att vara en inspirationskälla för alla som är ute efter ekologiska alternativ utan att kompromissa på design eller kvalitet, avslutar Eva Helmenius.

Lanseringen av gemenskap:grön sker den 20 november 2008, kl.11.00 på Allmänna Galleriet i Stockholm med pressvisning, ekologisk lunchbuffé och attraktiva lanseringserbjudanden.

datum:torsdag, den 20 november 2008

tid:11.00-13.00

plats:Allmänna Galleriet 925, Kronobergsgatan 37, Stockholm

OSA:19 november till monica.welander@gemenskapgron.se

För ytterligare information kontakta:

Monica Welander

Kommunikationsansvarig

T:08-522 149 02

M:0762-07 65 62

E:monica.welander@gemenskapgron.se

gemenskap:grön är Nordens största ekovaruhus på nätet: hundratals miljövänliga varor och företag, nu på ett enda ställe - www.gemenskapgron.se. gemenskap:grön är en del av Kraft&Kultur, elbolaget som levererar grön el från vind och vatten till 35 000 hushåll, 4 500 företag och 184 kommuner i Sverige och Finland.

• ekologiska produkter
  • ekovaruhus