Gå direkt till innehåll

Kramp och Axima satsar på butik i Kalmar

Reservdels- och tillbehörsgrossisten Kramp utvecklar samarbetet med Axima vilket ger lantbrukare i Kalmar län fortsatt tillgång till butikskonceptet Powered by Kramp. Den 14–18 december har Axima i Kalmar nyöppning av butiken.

Powered by Kramp-butiken hos Axima vid Flygstaden i Kalmar erbjuder ett brett sortiment av reservdelar och tillbehör till lantbrukare, entreprenadarbetare och villaägare. Powered by Kramp har sedan tidigare varit en del av lokalen och drevs då av Maskin öst. Under hösten utökade Axima sin verksamhet i Kalmar och förvärvade då lokalen för att driva en fullserviceanläggning. Nu står det klart att Powered by Kramp-konceptet fortsätter drivas vidare i Aximas regi. I butiken kan besökaren hitta ett urval av tillbehör till exempel belysning till fordon, slitdelar till jordbearbetning, stängsel till djurhållning och tillbehör till skogsbruket.

”Vi ser fram emot att utveckla samarbetet med Axima och det är en gemensam glädje att vi kan fortsätta erbjuda Powered by Kramp-konceptet till lantbrukare i Kalmar. För lantbrukaren ger det en stor möjlighet till teknisk rådgivning och lokal support samtidigt som de kan handla tillbehör till sitt arbete på gården och i verkstaden.” Anders Carlson, VD på Kramp AB.

Butiken hos Axima vid Flygstaden i Kalmar har nyöppning den 14–18 december. Det är även möjligt för Aximas företagskunder att teckna ett e-handelskonto till Kramps webbutik. Genom e-handelskontot kan användaren handla i Kramps webbutik och välja att få produkterna levererade direkt till dörren eller till sin lokala Kramp-återförsäljare.

”Axima har under många år haft Kramp som en stor leverantör av varor i butik, reservdelar och underhållsartiklar för lantbruket. Därför var valet att driva vidare Powered by Kramp-butiken i vår Kalmar anläggning enkelt. Vi tror på ett fortsatt gott samarbete för att hålla våra kunder igång och minimera driftstoppen, samt att kunna erbjuda tillbehör till bra kvalité och pris!” - Andreas Ahlberg, inköpsansvarig eftermarknad på Axima.

Powered by Kramp hos Axima i Kalmar blir Kramps sjätte på den svenska marknaden. Idag finns shop-in-shop konceptet hos Staffare i Skellefteå, Söderberg & Haak i Kvänum, MaskinGruppen och Wallins Traktor i Eslöv, Partium Proffsbutik i Katrineholm och Oljan i Mellerud.