Kreativ Insikt lanserar sin första app, Inspirationskort Livskonstnär

Kreativ Insikt lanserar nu sin första app, Livskonstnär. Appen bygger på Inspirationskorten Livskonstnär, som sålts framgångsrikt inom temat Släpp loss din inre livskonstnär, innehållande bland annat en bok och ett kurskoncept med samma namn.

Nu kommer appen, som ska hjälpa kunden att hålla sin energi hög och positiv, njuta av livet här och nu, och samtidigt ta steg närmare sitt drömliv.

– Vi har tänkt lansera en en hel rad appar inom det här temat,
säger Dag Gårdheim, VD på företaget, som har tagit fram appen i samarbete med Carolina Gårdheim, designer och den som gjort de ursprungliga inspirationskorten.

– Våra kunder har länge efterfrågat ett enkelt sätt att få en daglig dos inspiration för att fortsätta att påminna sig själv om det som är viktigt i livet,
fortsätter Dag. En app, särskilt den här, som har en funktion för att få inspirationen rakt in på startskärmen varje dag vid önskad tidpunkt, är ett sådant enkelt sätt att arbeta med sin egen utveckling.

Appen innehåller 36 olika kort, med en kort text och en bild på framsidan, samt en längre text på baksidan. Den kan innehålla en övning, en reflektion eller en inspiration till aktivitet att jobba med under dagen som kommer.

Daglig inspiration som push notis

En särskilt feature i appen är att du kan ställa in den så att du får en Daglig inspiration som push notis på mobilen vid valfri tid och på valfritt antal dagar i veckan. Till exempel kan du välja att få upp inspirationen på mobilen kl 7.30 alla vardagar utom måndagar, samt lördag och söndag kl 9.00.

Kanske kunden vill ha den som väckning, eller när hon eller han kommer till jobbet, som en inspiration inför dagen.

Det går att ställa in flera olika scheman och det är enkelt att ändra.

Kunden kan också ställa in valfri musik från sitt eget iTunes-bibliotek, som spelas när man är inne i appen.

Använd appen så här
  • Knacka fram ett slumpmässigt kort varje morgon – eller använd tjänsten Daglig inspiration, så kommer det upp på skärmen automatiskt på valfria dagar och tider.
  • Läs texten i lugn och ro och sätt den i relation till det du har framför dig under dagen. Ibland kan det vara en övning på kortet, se då till att göra den inom 24 timmar för bästa resultat. Ibland är texten en inspiration, som du reflekterar över hur du kan använda under dagen.
  • På kvällen tänker du igenom hur det gick och vad som var bäst med den inspiration du fick. Tacka gärna för en bra dag!
  • Du kan också använda inställningen Visa alla kort. Den gör att du kan bläddra fram ett särskilt kort som du vill arbeta med under en längre tid. Titta på kortet varje dag och försök att ytterligare tränga in i ämnet, hitta flera dimensioner, och få det att bli verkligt i ditt liv.
  • Om du har något du funderar över kan du låta appen ta fram ett slumpässigt kort, som kan bli inspiration till svaret på din fråga. Det kan bli riktigt spännande!
  • Låt vänner ”dra” var sitt kort, som blir starten på intressanta diskussioner. Vad betyder korten för er? Hur kan ni använda inspirationen i era liv?
Appen bygger på Inspirationskorten Livskonstnär. Text och design: Carolina Gårdheim, foto: Anja Calius. Se Inspirationskort Livskonstnär >

Än så länge finns appen enbart för iPhone, iPod och iPad, men den ska komma för Android under våren.

Köps i App Store >

För mer information, kontakta Dag Gårdheim, tel 0701-90 18 61, eller dag@kreativinsikt.se.