Kristdemokraternas miljögrupp utmanar Alliansen: Skärp miljöpolitiken!

Pressinbjudan Stockholm 12 maj 2006 PÅ MÅNDAG, 15 maj kl 10.00 presenterar Sven Gunnar Persson, Anders Wijkman och Nina Ekelund en rapport om hur Kristdemokraterna anser att Alliansen skall utveckla miljöpolitiken. Alliansen behöver utveckla en samsyn kring miljöfrågorna och höja ambitionsnivån. Vi anser att de stora och allvarliga miljöproblemen går att tackla inom marknadsekonomins ram. Denna rapport bör tjäna som inspiration inför arbetet med alliansens gemensamma valmanifest som skall presenteras i augusti. Medverkande: Sven Gunnar Persson, riksdagsledamot, ledamot i Miljö- och jordbruksutskottet Anders Wijkman, Europaparlamentariker Nina Ekelund, partistyrelseledamot Tid: Måndagen den 15 maj, kl 10.00. Plats: Riksdagskansliet, Mynttorget 2, Ledamotshuset, våning 5. OBS! SAL L5-64 Följ skyltarna! För mer information: Sven Gunnar Persson Riksdagsledamot tel. 08-786 47 88 mobil. 070-510 48 57 Anders Wijkman Europaparlamentariker mobil. 070-630 10 52 Nina Ekelund Partistyrelseledamot mobil. 070-47 28 180 Susanne Ahlström pressekreterare mobil. 076-527 25 73 hemsida: www.kristdemokraterna.se bildbank: www.bildbank.kristdemokraterna.se