Seminarium: Räcker arbetslinjen?

PÅ LÖRDAG den 9 juli klockan 10.00 inbjuder Kristdemokraterna till ett Almedalsseminarium "Räcker arbetslinjen" för att bygga det goda samhället.
Möt Stefan Fölster, Madeleine Wallin och Alice Teodorescu i ett spännande samtal om vilka värden som bör upprätthållas för att samhället ska bli mänskligt, inte bara materiellt välbeställt.

Att återupprätta arbetets värde har varit, och är, en viktig politisk uppgift. Men räcker arbetslinjen för att bygga det goda samhället? Vilka värden sätts på undantag om vi alltid ska sträva efter att öka antalet arbetade timmar? Vilka värden förtjänar att upprätthållas för att samhället ska bli mänskligt, inte bara materiellt välbeställt? Med detta perspektiv diskuteras bland annat arbetsmarknadspolitiken, familjepolitiken och utbildningspolitiken, men också om mänskliga strävanden efter frihet och gemenskap med andra. En värdebaserad idédebatt om framtidens Sverige.

Medverkande: Stefan Fölster, chefsekonom, Svenskt Näringsliv. Madeleine Wallin, ordförande Haro. Alice Teodorescu, debattör och ledarskribent på Barometern. Joakim Pettersson, utvecklingschef, Kristdemokraterna. Aron Modig, förbundsordförande, KDU.
Moderator: Mia Widell, kommunikationschef, Kristdemokraterna.
Tid: Lördag den 9 juli klockan 10.00 – 12.00 Plats: Café Amalia, Hästgatan 3 (strax ovanför Donners Plats), Visby
Medarrangör är idéinstitutet Civitas, som i samband med seminariet presenterar en skrift på ämnet Arbetslinjen - men sen då? Medverkar i skriften gör Lennart Koskinen, biskop emeritus, Stefan Fölster, chefsekonom, Svenskt Näingsliv, Jenny Rundblad,  chef, Sveriges Ingenjörer, Thomas Idergard, borgerlig debattör, Madeleine Wallin, ordförande, Haro, Stefan Svanström, nationalekonom, Penilla Gunther och Lars-Axel Nordell, riksdagsledamöter, Kristdemokraterna.

Kaffe och smörgås serveras.
Välkomna!
För mer information:
Fredrik Hardt Pressekreterare Kristdemokraternas parti- och riksdagskansli Tel. 076-527 25 03
Tommy Bernevång Forsberg Projektledare Kristdemokraterna Tel: 076-527 25 06