Sven Gunnar Persson lämnar riksdagen

- Sedan tidigare har jag och min fru bestämt att flytta till Figeholm utanför Oskarshamn. Nu öppnade sig möjligheten att också få ett arbete i närheten vilket gör att 17 års pendlande till arbete och uppdrag i Stockholm upphör.
Det säger Sven Gunnar Persson som till årsskiftet lämnar sitt uppdrag som riksdagsledamot för att tillträda en tjänst som rektor vid Oskarshamns Folkhögskola.
- Det är en spännande utmaning att få leda arbetet på en skola som driver en omfattande och viktig verksamhet. Förutom en allmän linje för dem som vill få gymnasiekompetens eller behörighet att söka högskoleutbildningar, finns det en kantorsutbildning, en musiklinje, utbildning för personliga assistenter och en linje för strokedrabbade som behöver träna upp sin ordförståelse samt tal-, läs och skrivförmåga.
Sven Gunnar Persson har bland annat haft uppdrag som statssekreterare (1991-94), partisekreterare (1994-2002) och nu senast som riksdagsledamot (2002-2008).
- Jag känner en djup tacksamhet till mina partikamrater här i länet och på riksnivå som gett mig möjlighet att arbeta med spännande och varierande uppdrag inom partiet, avslutar Sven Gunnar Persson.
För mer information: Sven Gunnar Persson Riksdagsledamot Telefon: 0705-104857
Catrin Rising Pressekreterare Telefon: 08-786 56 80 Mobil: 076-527 25 02