107 nya lägenheter på Nordenflychtsvägen

107 nya lägenheter på Nordenflychtsvägen

Foto: Scharlotte Peppare

– Det är mycket glädjande att vi nu äntligen kan anta planen för kvarteret Paradiset på Nordenflychtsvägen på Nordvästra Kungsholmen. Ytterligare 107 lägenheter med levande bottenvåningar kommer att stärka områdets stadskvaliteter och inverka positivt på hela stadsdelen.

Det säger Erik Slottner (KD), ledamot i Stadsbyggnadsnämnden, med anledning av att Stadsbyggnadsnämnden på torsdag antar detaljplanen.

– Redan för två år sedan lyfte jag frågan om att något måste göras med de två berörda fastigheterna och att en omvandling till bostäder skulle vara positivt. Denna del av Nordenflychtsvägen är något av en mörk bakgata utan folkrörelse på kvällar och utan koppling till Hornsbergs strand. Att göra om dessa två aktuella hus från kontor till bostäder med kommersiella lokaler i bottenvåningarna kommer att vara viktigt för hela Nordvästra Kungsholmen som är ett av Stockholms mest lyckade stadsutvecklingsprojekt, säger Erik Slottner (KD)

– De nya husen kommer också att innebära ett arkitektoniskt lyft för hela kvarteret. Att en passage
genom kvarteret kan skapas för att på så sätt ge bättre genomströmning och ökad tillgänglighet är också betydelsefullt, säger Erik Slottner (KD).

-----

Bloggar:
www.stockholm.kristdemokraterna.se
www.ewasamuelsson.se
www.erikslottner.se

Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus

@KDStadshuset
@ewasamuelssonkd
@ErikSlottner

Foton på Ewa Samuelsson och Erik Slottner finns på Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus sida på MyNewsdesk: