Erik Slottner förstärker KD:s laguppställning

Erik Slottner förstärker KD:s laguppställning

Erik Slottner (KD), idag ersättare i Stockholms stads kommunfullmäktige och ledamot i utbildningsnämnden, blir ny vice gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms stadshus.

– Stockholm är en dynamisk och spännande stad som just nu utvecklas mycket och i alla delar. Att tillsammans med stockholmarna forma morgondagens stad som är levande, tillgänglig och ger människor möjlighet att förvekliga sina drömmar är en verklig utmaning, säger Erik Slottner.

Posten som vice gruppledare är något av en politisk comeback för Erik Slottner som tidigare varit ordförande för Kristdemokratiska Ungdomsförbundet, KDU. Han är föreslagen att stå som andranamn bakom Ewa Samuelsson på tre valsedlar till Stockholms kommunfullmäktige.

– Det är jätteroligt att vara tillbaka i den politiska hetluften på allvar även om jag under mandatperioden har haft en del förtroendeuppdrag. Tillsammans med Ewa Samuelsson ska jag jobba hårt för att Kristdemokraterna får fortsatt förtroende tillsammans med övriga Alliansen i Stockholm, säger Erik Slottner.

Fakta om Erik Slottner:

Erik Slottner är 29 år gammal och bor på Kungsholmen. Han gick med i KDU 1993 och var dess förbundsordförande 2004-2005. Hans nuvarande politiska uppdrag är ersättare i kommunfullmäktige, ledamot i utbildningsnämnden och Stockholms läns polisstyrelse samt ersättare i exploateringsnämnden.

För mer information:

Carl Smitterberg