Erik Slottner, Kristdemokraternas gruppledare i Stockholms stad har valts in till partistyrelsens verkställande utskott. Foto: William Persson

Erik Slottner vald till partistyrelsens verkställande utskott

På Kristdemokraternas riksting i helgen återvaldes partiets gruppledare i Stockholms stad, Erik Slottner till partistyrelsen. Han utsågs också att ingå i dess verkställande utskott, som leds av partiledare Ebba Busch och som består av en mindre krets ledamöter i partistyrelsen.

Med mindre än ett år kvar till riksdagsval samlades i helgen närmare 800 kristdemokrater för att slå fast partiets politik. Rikstinget, som hålls vartannat år, är partiets högsta beslutande organ och utöver en genomgång av över 500 motioner, röstades också partistyrelsen fram. En av dem som valdes in är partiets gruppledare i Stockholms stad, Erik Slottner. Han kommer också att ta plats i partistyrelsens verkställande utskott, som består av en mindre krets ledamöter och som leder dess operativa arbete.

Jag är hedrad och stolt över förtroendet att få vara med och leda Kristdemokraternas arbete i partistyrelsen och dess verkställande utskott. Nästa år går Sverige till val och det märktes i helgen vilken energi och målmedvetenhet som finns i den kristdemokratiska rörelsen för ett regeringsskifte 2022. Det gör mig oerhört motiverad, säger Erik Slottner.

Partistyrelsen kommer att ledas av ordförande Ebba Busch, förste vice ordförande Jakob Forssmed och andre vice ordförande Bengt Germundsson.