Inget OS i Stockholm

Inget OS i Stockholm

Foto: Scharlotte Peppare

Ewa Samuelsson (KD) och Erik Slottner (KD), gruppledare respektive vice gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms stadshus, kommenterar förslaget om att Stockholm borde ansöka om vinter-OS.

-  OS är ett fantastiskt evenemang som innebär en stor möjlighet att visa upp värdstaden för omvärlden. Vi ville gå in med en positiv grundinställning till att Stockholm skulle kunna söka detta evenemang. Men tyvärr måste vi säga nej, eftersom vi inte är övertygade om att det går att genomföra arrangemanget utan att äventyra skattebetalarnas pengar. Dessutom riskerar vi att stå med idrottsanläggningar som inte kan nyttjas framöver, säger Ewa Samuelsson (KD) och Erik Slottner (KD).

-  Kristdemokraterna tar ansvar för Stockholms stads ekonomi. Att i nuläget ansöka om OS skulle vara att spekulera alltför mycket med skattebetalarnas pengar. De ekonomiska riskerna och oklarheterna är för stora och ingen kan garantera en snörik vinterperiod.

-  Det växande Stockholm har många andra stora utmaningar där pengarna gör bättre nytta.

Markus Nyman

Bloggar:
www.stockholm.kristdemokraterna.se
www.ewasamuelsson.se
www.erikslottner.se

Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus

@KDStadshuset
@ewasamuelssonkd
@ErikSlottner

Foton på Ewa Samuelsson och Erik Slottner finns på Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus sida på MyNewsdesk: