Kristdemokraterna prioriterar pensionärerna

− Många pensionärer har en oerhört tuff ekonomisk situation. En skattesänkning skulle ge mest procentuellt till de som har minst. Det vore att värna de som bäst behöver det. Att prioritera pensionärerna nu är framförallt en fråga om rättvisa och anständighet.

Det säger Caroline Szyber, distriktsordförande i Stockholms stad (KD) och Ewa Samuelsson, biträdande socialborgarråd (KD) med anledning av höstens budgetförhandlingar.

– Kristdemokraterna prioriterar också höjda bostadsbidrag för barnfamiljer med svag ekonomi och att genomföra de helt nödvändiga förändringarna av sjukförsäkringen, fortsätter Caroline Szyber och Ewa Samuelsson.

– Sänkt krogmoms som lyfts fram i debatten är i sig ett bra förslag som vi hoppas att vi kan genomföra i framtiden. Det skulle kunna ge unga jobb. I dessa oroliga tider måste vi dock prioritera och då anser vi inte att sänkt krogmoms ska stå först på prioriteringslistan, avslutar Caroline Szyber och Ewa Samuelsson

För mer information:

Markus Nyman