Nyvald distriktsstyrelse för Kristdemokraterna i Stockholms stad

I helgen blev riksdagsledamoten Caroline Szyber omvald som distriktsordförande för Kristdemokraterna i Stockholms stad. Som förste vice ordförande blev Erik Slottner, ledamot i stadsbyggnadsnämnden, omvald.

– Det var rekordmånga medlemmar som kom till distriktsstämman. Det är kul och visar hur viktiga lokala frågor är. Vi hade bland annat en debatt om bostadspolitiken. Bristen på bostäder är ett stort problem i Stockholm och är ett växande problem då inflyttningen till Stockholm fortsätter. De senaste åren har Stockholmsregionen vuxit med 40 000 personer per år, det motsvarar en inflyttning av två fulla SL-bussar varje dag, året om, säger Caroline Szyber (KD).

– Stockholm växer och därför är det nödvändigt att det byggs fler bostäder och att kollektivtrafiken byggs ut. Beskedet om tunnelbana till Nacka var mycket välkommet om än för sent. Vidare behöver Spårväg Syd byggas och tvärkommunikationerna i norrort förbättras. För att få fler bostäder behöver planprocesserna kortas och vi måste våga bygga mer på höjden, säger Erik Slottner (KD), förste vice distriktsordförande och ledamot i stadsbyggnadsnämnden.

Den nyvalda distriktsstyrelsen:

Ordförande Caroline Szyber (omval)

förste vice ordförande Erik Slottner (omval)

andre vice ordförande Michael Stjernström (omval)

Övriga ledamöter och ersättare:

Ella Bohlin, Samuel Sunesson, Ofelia Namazova, Fredrik Wallén, Maurice Forslund, Michaela Nyhlén, Sara Skyttedal (de senare fyra ersättare).
Valda sedan tidigare: Stefan Svanström, Ebba Lindsjö och Thorbjörn Larsson, Margaretha Åkerberg och Jonathan Hedin (de senare två ersättare).

Associerade förbund:
Emil Svensson (Ungdomsförbundet), Britt Westerlind (Kvinnoförbundet) och Inga-Märta Fröman (Seniorförbundet). Ersättare: Therése Molander (Ungdomsförbundet) Erika Svanström (Kvinnoförbundet) och Ingela Selin (Seniorförbundet).

För mer information:

Caroline Szyber

Distriktsordförande (KD)

Erik Slottner

Förste vice distriktsordförande (KD)