Skyskrapor i Värtahamnen

Erik Slottner (KD), ledamot i Stadsbyggnadsnämnden, vill ha skyskrapor i Värtahamnen. Det förslag för södra Värtahamnen som nu är ute på samråd är alltför mediokert med låg och fantasilös bebyggelse.

− Vi måste våga bygga högt på rätt ställen i Stockholm. När båtarna kommer in till Värtahamnen ska de mötas av en pampig stadsfront, inte av fantasilösa och alltför låga hus, där ingenting tillåts att sticka ut. Jag vill se en värdig entré till Stockholm, med vackert gestaltad bebyggelse, som kännetecknas av skaparglädje, variation och hög arkitektonisk kvalitet. Vi ska ha höga ambitioner för arkitekturen och våga utmana mer. Vi politiker måste ta täten i detta arbete och ställa tydliga krav, säger Erik Slottner (KD).

Erik Slottner (KD) uttalar sig om förslaget för ABC. Det inslaget kan ses här: http://svt.se/2.33538/1.2734259/kd_bygg_skyskrapor_i_vartahamnen

Presskontakt:

Markus Nyman, pressekreterare, Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus